Tuesday 8 November 2016

Spalis. Ėjo. Išėjo

Spalis.
Ėjo. Išėjo.

Pirmi kartai: solo kelionė; swing šokiai; gitara; skateboarding;
Maistas: sveikas (atradimas: morkų salotos:)
Šeima: puikus savaitgalis
Emocijos: banguotos
Darbas dienos centre: daug idėjų, mažai laiko

Vis dar bandau prisitaikyti prie naujos aplinkos, naujų žmonių, vis dar jaučiu namų ilgesį ir nieko čia nepadarysi. Mintys, su kuriomis dauguma kovojam ir bandom susitaikyti. Svarbiausia prisiminti- tai natūralus procesas. Viskas gyvenime kinta, nieko nėra laikino. Tas nepastovumas  stumia bandyti. Bandyti viską gyvenime. Vienas iš bandymų - solo kelionės.

Kelionė į Vieną.
Keliauti vienai, tik su savimi - kažkas ką norėjau ilgą laiką pabandyti. Skamba baisiai, labiausiai dėl to, kai esi mergina ir kažkas pavojingo gali atsitikti, pasitaikyti blogos aplinkybės. Paneigiu. Ši mano kelionė savaitgaliui į Austriją buvo labai sėkminga ir išvaduojanti iš minčių avilio. Kelionė tapo visiškai neplanuota. Random išsirinktas hostelis pasirodė pats draugiškiausias hostelis, su daug jaunų, lasvų, keliaujančių žmonių. Priedas, turas aplink Vieną su gide. Šis miestas - didelis ir  gražus savo architektūra. Žmonės - keisti, truputį paniurę, net gidė pabrėžė, kad liaudis yra konservatyvus, tačiau mylintis gerą muziką bei sotų maistą... Nesu tikra dėl maisto... Teko pabandyti špinatų štriudelį... Siūlau rinktis obuolių štriudelį... :)
Nuostabus dalykas apie Vieną, kad visame mieste galima rasti tyro, gero bandens šaltinius, kuriuose visada žmonės prisipildo savo buteliukus. Super. Kalba - ooooo šaize... Kažkas baisaus. Sunku perskaityti, prisiminti, pakartoti. Kainos - nėra pigu... Už tradicišką vakarienę maždaug 10-15 eur.
Dar viena puiki istorija, kad pavyko susitikti su drauge iš studijų Belgijoje metu. Buvo smagu prisiminti senus gerus laikus bei praleisti laiką kartu naujoje aplinkoje... Thanks Patri for memorable evenings in Viena !!

Akimirkos iš Vienos.

Kitas puikus savaitgalis su šeima.
Kartais neužtenka laiko vien susiskambinti per Skype ar susirašinėti. Tai neatperka to, ką jauti bendraudamas gyvai. Šeima - labiausiai ko reikėjo per šituos porą mėnesių. Sulaukiau !! Kartu tyrinėjome aplinką. Nė vienas nesame buvę Slovėnijoje, todėl gamta paliko neišdildomą įspūdį. Matydami beribias kalnų sienas bei skaidrias upes, galvojome kaip norėtume savo akis atiduoti seneliams, draugams. Nuostabūs reginiai kurių neįmanoma palyginti su nuotraukomis. Aplankėme žymiausias Slovėnjos vietas.

Išlydžiu šeimą ir laukių kitų savo žmonių! Daiva, Kornelija, Monika, Simona, Juste, Vaiva, Jogailiuk, Stepai, Dainiau-Rimante, Aušra-Stasi, kur jūs? Turit paragaut Burek!

Kalnai, kalneliai. Visa gyvenimą jais kopiam. Kar ir kaip sunku jais kopti, bet juk taip verta. Šį mėnesį pasiekėmė 1835m viršūnę - Golica. Tokiose viršūnėse galiima sėditi ir nejudėti, stebėti ir mėgautis akimirka, berimumu. Vienoje pusėje Austrija, kitoje Slovėnija. Leidžiantis žemyn, kojos vis labiau virpėjo, teko paslysti ne kartą. Tačiau tai nebuvo pabaiga. Vykome aplankyti krioklio. o vėliau ir aukščiausio Slovėnijos kalno - Triglov. Žodžiu, nei kojyčių nei rankyčių, bet laimingas fizinis išsekimas...

Aplankėme ir užsienį - Italijos miestą Trste. Visai netoli, prie jūros. Vos tik įžengėme į kitą šalį, oras kardinaliai pasikeitė. Buvome pavargę nuo lietaus ir pilkų debesų. Miestas gražus, tačiau žmonės - paniurę.
Myliu itališką kavą !!! Ir maistą !! Tai ne mūsų užpilamos Jacobs ar Pauling kavos ir ne mūsų spagečiai su kečiupu.. Italams tai - įžeidimas! Geriau tokių nesąmonių net nešnekėt jiems :)

Darbas dienos centre "BLOK".
Su kievienu mėnesiu koktaktas su dienos centro vaikas vis geresnis. Nors ne visi šneka angliškai, tačiau vaikai elgiasi pagarbiai ir draugiškai. Šį mėnesį gaminome ne vieną lietuvišką patiekalą: krakmolinius cepelinus su grybų bei morkų įdaru, pyragaičius, keptą duoną, bulvinius blynus. Labiausiai džiaugiuosi, kad vaikai ir slovėnai nėra išrankūs maistui, visi su pasigardžiavimu skanavo ir prašė receptų.
Kiekvieną penktadienį turime hennos meno užsiėmimus, vaikai noriai dalyvauja, berniukai įsitraukia į šiuos piešimus labai noriai. Džiaugiuosi dėl to labai labai. Turėjome mandalų piešimą ant akmenų, helloweeno dekoracijų gaminimą, filmavome bei kūrėme video klipą, kuriuo išreiškėme palaikymą kultūrų įvairovėms bei tolerancijos svarbai. Kurėme savo stalo žaidimą. Kas stebina, kad vaikai yra sportiški ir valdantys įvairias sporto šakas. Žinoma, visas Slovėnijos mentalitetas yra paremtas sveiku gyvenimo būdu bei aktyvia fizine veikla.
Vienas iš puikių dalykų darbe dienos centre - bendradarbiavimas su kitais įstaigos darbuotojais. Kiekvieną savaitę turime aptarimus, refleksijas, kartu sprendžiame vaikų situacijas ir dėliojame kitos savaitės veiklas.

Keletas akimirkų iš gyvenimo dienos centre:

Pirmi kartai.
Kadangi rugsėji pasitikau su jogos klase,  į spalį dar pridėjau lindyhop šokius. Kažkas kuo visada žavėjausi stebėdama tuos spiruokliuojančius šokėjus, o ir muzika nekasdieninė ir linksma. Su šokiu partneriu Peter, jau suorganizavome gruodžio mėnesiui swing renginį, kuriame kviesime visus Škofja Loka gyventojus pajudėti, susipažinti su šio šokio kultūra. Aaaaa, excited !!

Gitara. Taip. Pradėjau mokytis groti gitara. Kadangi mano aplinkoje gausu žmonių, kurie moka groti gitara, tad tai buvo puiki pradžia pajudėti muzikos linkme. Kiekvieną dieną stengiuosi skirti šiek tiek laiko akordams mokytis. Mano pirštai sustingę, tačiau jaučiu, kad galiu tai išmokti. Kolkas tik  keli akordai: E,A,Am,G,C. Tiklsas - Rebelheart - ilgas kelias. Rezultatą būtinai įkelsiu čia... :)

Scateboarding. Šitas dalykas gasdino. Jau trys kolegos turi susižalojimus, todėl bandžiau bijodama. Ir kas sakė, kad tai tik vaikinams? Sakiau sau, kad reikia viską pabandyti. Pora valandų treniravimosi ir kažkiek įvaldžiau balansavimą and riedlentės. Aišku, minkšti kritimai neišvengiami. Hhehe. Bus matyt ar užsiimsiu šituo toliau. Bent jau gavau paskatinimą, diplomą !!

Stalo futbolas. Šitas stalas čia labai populiarus. Vieną turime dienos centre, kitas mūsų organizacijoje Ostrig. Manau, baigiantis šiam projektui būsiu patobulėjus.

Jaučiu suvaikėjimą. Įsivėriau dar vieną auskarą...

Lapkritis pilnas naujos veiklos. Dėliosim naujas idėjas dienos centrui, jo veikloms, organizuosim renginius mūsų organizacijai, vietinei bendruomenei bei bandysim tobulėti šokyje, muzikoje, mene !!